Sense Poznań

Formy komunikacji marketingowej

Marketing obecnie, a kiedyś

Świat pędzi do przodu i wszystko wokół nas się rozwija. Jesteśmy w stanie zaobserwować zmiany prawie co rok. Na każdym z rynków dochodzi do wielu nowoczesnych i istotnych przetasowań. Nie inaczej jest też w marketingu, który mocno się zmienił na przełomie ostatnich kilkudziesięciu lat. Pamiętam jak prawie 15 lat temu rozpoczynałem moją pierwszą pracę, w której mocno działałem jako przedstawiciel handlowy. Miałem wtedy naprawdę ograniczone pole manewru, gdyż nie w każdej firmie znajdował się jeszcze internet.

Raczkował on jeszcze wtedy w Polsce i starsze pokolenie było z nim delikatnie mówiąc na bakier. Nie z każdym można więc było załatwić sprawę przez e-mail, czy też portale społecznościowe, a formy marketingu były mocno ograniczone. Trzeba więc było podjechać osobiście do każdego klienta i zadbać mocno o to, by kupił od nas towar. Teraz mamy naprawdę szerokie pole do popisu i całe mnóstwo różnego rodzaju firm, sprzedaje przez Skype, oraz inne tego typu programy do komunikacji międzyludzkiej.

Zobacz także nasze pozostałe wpisy:

Formy komunikacji marketingowej
1 vote, 5.00 avg. rating (89% score)
Previous article
Formy marketingu
Next article
Nowoczesne formy marketingu
About the author